آخرین اخبار
کد مطلب: 125473
بازگشايي خط اعتباري 500 ميليون يورويي چين براي ساخت پتروشيمي لردگان
تاریخ انتشار : 1396/11/08 12:05:55
نمایش : 2450
مديرعامل شرکت پتروشيمي لردگان از بازگشايي خط اعتباري 502 ميليون يورويي چين به عنوان مهمترين منبع تامين منابع مالي اين طرح توليد اوره ياد کرد و از امضاي خريد تجهيزات با شرکت هاي اروپايي خبر داد.
 به گزارش خبرنگار سلام لردگان، ؛ به نقل از انجمن صنفي کارفرمايان پتروشيمي، محسن زارعي‌فر، در خصوص تامين منابع مالي و حجم سرمايه گذاري طرح پتروشيمي لردگان گفت: از 11 خرداد ماه 1394 که خط اعتباري و فاينانس چين نهايي شده به مبلغ 502 ميليون يورو شروع به خريد تجهيزات کرديم و طبق قرارداد بين دو دولت ايران و چين، بايد 50 درصد تجهيزات از چين خريداري مي شد و 50 درصد غير چيني که مي توانست ايراني يا اروپايي باشد.


مديرعامل شرکت پتروشيمي لردگان، ادامه داد: به اين ترتيب شروع به خريد تجهيزات عمده کرديم و تاکنون به بيش از 80 درصد در اجراي طرح به پيشرفت رسيده‌ايم، تجهيزاتي که از چين خريديم با بهترين کيفيت بوده به طوري‌که بخشي از اين تجهيزات اروپايي بوده ولي در چين ساخته شده است. به عنوان مثال تابلوهاي برق يا کمپرسورها ساخت شرکت زيمنس آلمان هستند.

اين مقام مسئول با بيان اينکه در بخش غير چيني هم تجهيزاتي از کشورهايي مانند آلمان، ايتاليا و حتي سوئيس خريداري شده است، گفت: در شرايط فعلي سه کمپرسور طرح لردگان نصب شده و يک کمپرسور CO2 تست شده و آماده تحويل است.

اين مقام مسئول با تاکيد بر اينکه در مجموع کل سرمايه مورد نياز طرح اوره و آمونياک لردگان حدود 502 ميليون يورو ارزي بوده که 15 درصد آن آورده صاحبان سهام تامين شده است، خاطرنشان کرد: همچنين علاوه بر اين حدود 500 ميليارد تومان هم سرمايه گذاري ريالي بوده که توسط سهامداران تامين شده است.

گفتني است، طرح پتروشيمي لردگان براي توليد يک ميليون و 650ميليون تن اوره طراحي و در دست اجرا است، به عبارت ديگر خوراک اين طرح گاز طبيعي بوده که در واحد آمونياک با ظرفيت توليد روزانه 2050 تن محصول توليد کرده و سپس محصول توليدي آمونياک با ظرفيت 3250 تن در روز به اوره تبديل خواهد شد.

پيش بيني مي‌شود راه اندازي اين طرح توليد اوره و آمونياک صنعت پتروشيمي تا مهر ماه 1397 آغاز و در نهايت تا پايان سال آينده امکان توليد آزمايشي و سپس تجاري فراهم شود.

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس